Utkast: Farligt mögelgift ...

Farligt mögelgift i jordnötter

•·         Artikeln handlar om ett företag som heter Axfood som har sålt ut giftiga jordnötter till både Willys och hemköp. Men nu har företaget stoppats. Orsaken är att det kan

innehålla farliga halter av mögelgiftet Afatoxin. Aflatoxin i för hög doser är cancerframkallande. Jodnötterna har funnits ute i butikerna sedan augusti.


•·         Jag tycker nyheten är rätt viktig. Den är viktig för det finns ett farligt ämne i nötterna, Jordnötter är ju väldigt vanligt att äta.  



•·         Jag tyckte artikeln var väldigt svår att förstå. Rubriken var väldigt lokande. Men när man läste artikeln så var den inte så speciellt lockande och den var väldigt kort. Den saknade mer text och mer beskrivning om vad som kan hända i framtiden med nötterna. De var lagom lång.


•·          Detta har ju hänt innan med andra livsmedelsprodukter. Så jag lärde mig inte så mycket ut av det. Men det är väldigt skrämmande att det kan förekomma.








Marwa Raad Ismail


Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Bra skrivet. Skriv in en länk till artikeln nästa gång.

2008-11-21 @ 09:00:17
URL: http://hristo88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0